Vijftien acties bij een netwerkevent welke de meeste MMA'rs vergeten

vijftien acties events

Winnen van je todo’s wordt makkelijker wanneer je gebruik maakt van de kracht van je netwerk.

Een netwerk opbouwen en onderhouden vraagt een investering. Het is geven en ontvangen. Een netwerkevent bijwonen is een aantal todo’s die op je bord belanden. Win ook van deze todo’s.

Voor jou als MMA'r is netwerken een van de hefbomen om waarde toe te voegen.

Vaardigheid

Netwerken is geen kunst. Het is een vaardigheid. Je wordt beter door het meer te (be)oefenen.

Jan Vermeiren was/is de expert in Vlaanderen en Nederland in dit domein.

Oefenen betekent onder andere :

  • personen uit je netwerk verbinden

  • met onbekenden koffie drinken

  • netwerkevents bijwonen

Everything is practice. Pele

Rendement van je tijd, energie, aandacht en soms geld bij een netwerkevent wordt bepaald door de acties voor, tijdens en na het event. Succes gegarandeert door het volgen van de vijftien gouden acties.

Voor het event

1. Kalender

Je besluit om een netwerkbijeenkomst te volgen. Op vrijdagvoormiddag van negen tot elf is er een Open Coffee.

Je voorziet tijd in je kalender om dit event bij te wonen.

  • Reistijd van en naar het event

  • Tijd om het event bij te wonen

  • Verwerkingstijd van de input van het event

Noteer direct het adres in je kalender.

2. Masterlijst

Noteer het netwerkevent op je masterlijst.

Bepaal je succesvolle resultaat. Wanneer is voor jou het netwerkevent geslaagd? Dat is het moment waarop je geen acties meer dient te doen.

  • wie wil je (opnieuw) ontmoeten?

  • welke klanten wil je vinden?

  • oefenen met je sticky adding value story(™)?

  • wil je volgende keer ook spreken op dit event?

  • wat zoek je precies?

3. Deel

Netwerkevenementen zijn een succes wanneer er kan gedeeld worden. Daarvoor zijn er deelnemers nodig. Deel via je sociale media je aanwezigheid op het evenement. Je helpt er de organisator zeker mee.

4. Bekijk de deelnemerslijst

Bekijk enkele dagen voor het event de deelnemerslijst. Deze actie wordt getriggerd door elke week je kalender en masterlijst te overlopen.

Twitter naar iedereen die je zou willen ontmoeten. Kleine actie met groot resultaat.

5. Sticky added value story(™)

Wordt ook wel je elevator pitch genoemd.

Onbekenden gaan je vragen wie je bent en wat je doet.

Je verhaal bevat

  • je naam

  • je doelgroep

  • het probleem welke je oplost

  • de oplossing

  • naam – doelgroep – probleem – oplossin

Ik ben Johan D’Haeseleer. Ik werk met kenniswerkers die overspoeld zijn door mail, ideeën en todo’s. Ik bezorg ze contentement, effectiviteit en productiviteit. Daarnaast ben ik een boekengek en metalliefhebber.

Maak het je publiek gemakkelijk om je te onthouden. Het haakje metalliefhebber is voor mij heel geschikt.

6. Schrijfmateriaal

Het is nooit een wedstrijd wie het meeste business kaartjes heeft. Behalve als dat jouw succesvol resultaat is.

Schrijfmateriaal.

Businesskaartjes

Tijdens het evenement

7. Wees te vroeg

Zorg dat je tien minuten voor de aanvang er bent. Dat heeft voordelen. De organisator heeft zeker nog even voor je. De eerste deelnemers klitten samen. Je kennismakingsrondje is gestart. Je kan nog even tweeten of iets op de gramm gooien dat je aanwezig bent.

8. Wat is jouw sweet spot

Liever vijf gesprekken van tien minuten dan vijventwintig van twee minuten. Dat is de aanpak die voor mij werkt. Dat maakt het makkelijker om haakjes te vinden. Haakjes die toelaten om je contacten later persoonlijker aan te spreken.

Dat geeft je ook de mogelijkheid om deelnemers aan mekaar voor te stellen. Geven is belangrijker dan ontvangen op netwerkevents.

9. Connecties via de organisator

Laat je door de organisator connecteren met degene die op je voorbereide wishlist staan.

10. Neerschrijven van je beloftes

Schrijf neer wat je je nieuwe contacten beloofde. Vraag hen ook of je nog iets voor hen kunt doen?

Neerschrijven kan ook op je smartphone he?

11. Mingle

Blijf niet hangen bij het eerste groepje waarin je terecht komt. Bedank voor het gesprek en vertel dat je nog wat nieuwe mensen wil leren kennen. Je kan ook vertellen wie je nog zou willen ontmoeten.

12. Neem afscheid van de organisator

Ga voor je vertrekt even langs bij de organisator. Bedank haar of hem voor het event en de connectie.

Na het event

13. Opvolging van je beloftes

Verwerk je beloftes op de achterkant van de kaartjes. Connecteer met je contacten via mail. Maak een persoonlijk mailtje. Dit hoeft niet zoveel werk te zijn. Je kan daarvoor gebruik maken van de magie van textexpanders. Tachtig percent van je connectiemailtjes zullen dezelfde zijn.

Doe dit binnen de vierentwintig uur na het netwerkevent. Je herinnert je beter wat er besproken werd.

Je had verwerkingstijd voorzien en dat komt professioneel over.

14. Connecteer via de sociale media

De kracht van een netwerk zit in de tweede graad. Dat kan je alleen gebruiken wanneer je sociale media inschakelt.

Connecteer met je contacten op Linkedin. Gebruik daarvoor een eigen tekstje. Via een textexpanders. Automagisch?

Bedank je contacten ook je andere kanalen waar jij meer 'volgers' wil.

15. Bedank de organisator

Bedank de organisator via een mail. Je kan er over bloggen of podcasten

Welke acties doe jij nog voor, tijdens of na een netwerkevent? Laat ze weten in de comments.

Wat ga je extra doen op het volgende netwerkevent?

Productiviteit, effectiviteit waarom eigenlijk?
Techniek en Tool voor Diep Doelgericht Werk

0 berichten

Er zijn nog geen reacties. Wees de eerste die een reactie plaatst!